Lo kantak : nanas, entre pervivencia y olvido = Lo kantak: iraunkortasuna eta ahaztearen artean = Lo kantak: les berceuses, entre pervivancce et oubli = Lo kantak: lullabies, between persistence and oblivion

Musika bildumetan, lo kantak maiz nahasten dira haurrentzako kantekin, nahiz eta konpositoreek sehaska kantetan beti arreta berezia jarri izan duten. Melodien eta testuen zehaztugabetasuna izan daitezke egoera horren arrazoi nagusiak. Artikuluan, Azkueren eta Aita Donostiaren musika bildumetan biltz...

Descripción completa

Número de control: 425383 Artículo de revista
Autor Principal: Arcocha Mendinueta, Elorri
ISSN: 1138-347X
Idioma: Español
Euskera
Francés
Inglés
Acceso electrónico: https://dialnet.unirioja.es/servlet/catart?codigo=6636799
Ejemplares relacionadas: Publicado en: Ankulegi: gizarte antropologia aldizkaria = revista de antropología social N. 21 (2017)
Dialnet:
Resumen: Musika bildumetan, lo kantak maiz nahasten dira haurrentzako kantekin, nahiz eta konpositoreek sehaska kantetan beti arreta berezia jarri izan duten. Melodien eta testuen zehaztugabetasuna izan daitezke egoera horren arrazoi nagusiak. Artikuluan, Azkueren eta Aita Donostiaren musika bildumetan biltzen diren lo kanten ezaugarriak aurkezten dira; gainera, landa-azterketa baten ondorioak azaltzen dira, gaur egungo gizartean sehaska kanten egoera ezagutu dezagun.
Despite many composers' interest in lullabies, this musical genre is often mixed up with children's songs in the collections of popular music, and has no specific category. One of the main causes of this confusion may be due to the lack of definition of lullabies, both in music and in texts. Starting from the analysis of the Basque songbooks of Azkue and Aita Donostia, the article describes the characteristics of lullabies collected in these songbooks and outlines the results of fieldwork, anticipating the current situation of this tradition.
A pesar del interés suscitado por las canciones de cuna en muchos compositores del área culta, dentro de las colecciones de música popular las canciones de cuna vienen confinadas a menudo entre el repertorio infantil, sin que se les dedique un espacio específico. Una de las causas principales de esta confusión puede ser la propia indefinición formal de este género, tanto en el material musical empleado como en los textos. Partiendo del análisis de los cancioneros vascos de Azkue y Donostia, se presentan las características básicas de las canciones de cuna recogidas en estas colecciones y se exponen los resultados de un trabajo de campo que anticipa el grado de presencia de este repertorio en la actualidad.