Patrimonio cultural. C.P. Luis Briñas
Luis Briñas herri-ikastetxea Pedro Ispizua Susunaga udal arkitektoaren lana da eta Santutxun dago. Estatu osoko lan arrazionalisten lanik hoberenetakoa da; eta jasota eta horrela sailkatuta agertzen da arrazionalismoari buruzko azterlan ugaritan. Briñas eskola, Basarrate Landan dago, hildakoaren...
Formato: | Objeto digital externo |
---|---|
Publicación: |
BilbaoIzan
2010
|
Materia: | |
Acceso electrónico: |
http://www.bilbao.eus/bld/handle/123456789/21349 |
id |
bld-21349 |
---|---|
recordtype |
bilbao |
external_data_source |
BLD Repository |
institution |
Digital |
collection |
BLD Repository |
topic |
Edificios municipales Udal-eraikinak Ikastetxeak Centros docentes |
spellingShingle |
Edificios municipales Udal-eraikinak Ikastetxeak Centros docentes Patrimonio cultural. C.P. Luis Briñas |
description |
Luis Briñas herri-ikastetxea Pedro Ispizua Susunaga udal arkitektoaren lana da eta Santutxun dago. Estatu osoko lan arrazionalisten lanik hoberenetakoa da; eta jasota eta horrela sailkatuta agertzen da arrazionalismoari buruzko azterlan ugaritan.
Briñas eskola, Basarrate Landan dago, hildakoaren landa izenez ezagututako lekuan. Santutxu auzoan. 1933an egin zuten eskola, tesi arrazionalistak puri-purian zeudela. Pedro Ispizuak bere lanbidean heterodoxia izan zuen ezaugarri; hala ere, gure herri guztian XX. mendeko arkitektura arrazionalistaren lanik garrantzitsuenetakoa egin zuen, Briñas eskola alegia.
Luis Briñas herri-ikastetxea gaur egun ere eskola da; udalerriko eskoletako berezienetakoa, hain zuzen. Ikastetxearen irudia eta batez ere erlojuko dorrea Basarrate Landan egon da 30eko urteetatik hona. Basarrate bera Santutxun nahiko leku berezia da eta, horrela bada, eskola auzo guztiko pieza urbano berezi bihurtu da.
Pedro Ispizua Bermeon jaio zen 1895eko apirilaren 29an. Bartzelonan ikasi zuen Arkitektura 1912tik. Karrerako azken ikasturtean zela, Ricardo Bastidak bisitatu zuen Bartzelonan eta horren ondorioz, behin ikasketak amaituta, Pedro Ispizua Bilboko Udalean sartu eta udal arkitektoa izan zen 1920tik 1937ra.
Briñas eskola proiektua nahiko modernoa izan zen bere garaian. Kanpoko irudi modernoarekin batera, barruko funtzionaltasuna aipagarria da, ia gaur egun ere pentsaezinak diren ekipamendu edo zuzkidurak kontuan hartu zituelako Ispizuak bere proiektuan.
Agian paradigmatikoena proiektatutako igerilekua izan zen, baina beste espazio batzuei ere garrantzi handia eman zien arkitektoak:. Hona hemen: zuzkidura orokorrei dagokienez, hogeita lau ikaslerentzako ikasgelak, areto nagusi handi-handia eta jantokia. Pragmatismoaren ikuspuntutik, haur-eskola eta oinarrizko irakaskuntzako eskola batera egotea. Eraikuntzaren ikuspuntutik, orientazioa edo leiho handiak. Elementu horiek guztiak ez ziren ohikoak garai hartan, ezta askoz urte geroago ere.
Seiehunen bat ikaslerentzat diseinatuta, urte hauetan guztietan indarrean sartutako arautegietara egokitzeko egin beharreko eraldatze-lanek funtzionaltasuna aldatu dute. Horrela bada, hirurogeita hamarreko hamarkadan Luis Briñas ikastetxeak 1.130 ikasle eduki zituen. Hori dela eta, ekipamendu edo zuzkidura interesgarrietako batzuk itxuraldatu zituzten edo beste erabilera bat eman zieten.
Dena dela, Escauriaza eta Olabarri arkitektoek egindako eraldatze-lan azkarrari esker, Luis Briñas herri-ikastetxea gaur egun ere eredugarria da bere xederako. |
format |
Objeto Digital Externo |
title |
Patrimonio cultural. C.P. Luis Briñas |
title_short |
Patrimonio cultural. C.P. Luis Briñas |
title_full |
Patrimonio cultural. C.P. Luis Briñas |
title_fullStr |
Patrimonio cultural. C.P. Luis Briñas |
title_full_unstemmed |
Patrimonio cultural. C.P. Luis Briñas |
title_sort |
patrimonio cultural. c.p. luis briñas |
publisher |
BilbaoIzan |
publishDate |
2010 |
url |
http://www.bilbao.eus/bld/handle/123456789/21349 |
_version_ |
1817443721580380160 |
spelling |
bld-213492015-02-18T21:10:51Zeuropeanaeuropeanahdl_123456789_9Material gráficoPatrimonio cultural. C.P. Luis BriñasEdificios municipalesUdal-eraikinakIkastetxeakCentros docentesLuis Briñas herri-ikastetxea Pedro Ispizua Susunaga udal arkitektoaren lana da eta Santutxun dago. Estatu osoko lan arrazionalisten lanik hoberenetakoa da; eta jasota eta horrela sailkatuta agertzen da arrazionalismoari buruzko azterlan ugaritan. Briñas eskola, Basarrate Landan dago, hildakoaren landa izenez ezagututako lekuan. Santutxu auzoan. 1933an egin zuten eskola, tesi arrazionalistak puri-purian zeudela. Pedro Ispizuak bere lanbidean heterodoxia izan zuen ezaugarri; hala ere, gure herri guztian XX. mendeko arkitektura arrazionalistaren lanik garrantzitsuenetakoa egin zuen, Briñas eskola alegia. Luis Briñas herri-ikastetxea gaur egun ere eskola da; udalerriko eskoletako berezienetakoa, hain zuzen. Ikastetxearen irudia eta batez ere erlojuko dorrea Basarrate Landan egon da 30eko urteetatik hona. Basarrate bera Santutxun nahiko leku berezia da eta, horrela bada, eskola auzo guztiko pieza urbano berezi bihurtu da. Pedro Ispizua Bermeon jaio zen 1895eko apirilaren 29an. Bartzelonan ikasi zuen Arkitektura 1912tik. Karrerako azken ikasturtean zela, Ricardo Bastidak bisitatu zuen Bartzelonan eta horren ondorioz, behin ikasketak amaituta, Pedro Ispizua Bilboko Udalean sartu eta udal arkitektoa izan zen 1920tik 1937ra. Briñas eskola proiektua nahiko modernoa izan zen bere garaian. Kanpoko irudi modernoarekin batera, barruko funtzionaltasuna aipagarria da, ia gaur egun ere pentsaezinak diren ekipamendu edo zuzkidurak kontuan hartu zituelako Ispizuak bere proiektuan. Agian paradigmatikoena proiektatutako igerilekua izan zen, baina beste espazio batzuei ere garrantzi handia eman zien arkitektoak:. Hona hemen: zuzkidura orokorrei dagokienez, hogeita lau ikaslerentzako ikasgelak, areto nagusi handi-handia eta jantokia. Pragmatismoaren ikuspuntutik, haur-eskola eta oinarrizko irakaskuntzako eskola batera egotea. Eraikuntzaren ikuspuntutik, orientazioa edo leiho handiak. Elementu horiek guztiak ez ziren ohikoak garai hartan, ezta askoz urte geroago ere. Seiehunen bat ikaslerentzat diseinatuta, urte hauetan guztietan indarrean sartutako arautegietara egokitzeko egin beharreko eraldatze-lanek funtzionaltasuna aldatu dute. Horrela bada, hirurogeita hamarreko hamarkadan Luis Briñas ikastetxeak 1.130 ikasle eduki zituen. Hori dela eta, ekipamendu edo zuzkidura interesgarrietako batzuk itxuraldatu zituzten edo beste erabilera bat eman zieten. Dena dela, Escauriaza eta Olabarri arkitektoek egindako eraldatze-lan azkarrari esker, Luis Briñas herri-ikastetxea gaur egun ere eredugarria da bere xederako.El Colegio Público Luís Briñas en Santutxu es obra del que fuera arquitecto municipal de Bilbao: Pedro Ispizua Susunaga. Es una de los trabajos más significativos del racionalismo en el ámbito del Estado. Como tal ha sido publicada y referenciada en todos los tratados que, al respecto, se han ocupado del racionalismo. Las Escuelas de Briñas, en la Campa de Basarrate, o más popularmente Campa del Muerto, en el bilbaíno barrio de Santutxu, fueron realizadas en torno a 1933, en el momento en que estaban en pleno apogeo las tesis racionalistas. Curiosamente, Pedro Ispizua -que se caracterizó, a lo largo de su trayectoria profesional, por su heterodoxia- concluirá, en este grupo escolar, una de las obras más significativas, en el país, de la arquitectura racionalista del pasado siglo XX. El Colegio Público Luis Briñas se mantiene actualmente en pleno funcionamiento y es una singular referencia del conjunto de dotaciones escolares del municipio. A la vez, su imagen y su torre del reloj han presidido, desde los años treinta, este espacio público (la Campa de Basarrate), uno de los más característicos de Santutxu del que, en buena medida, se ha convertido en su pieza urbana emblemática. Pedro Ispizua nació en Bermeo el 29 de abril de 1895. Estudió arquitectura en Barcelona desde 1912. En el último curso de la carrera, Ricardo Bastida le visitó en la Ciudad Condal y, fruto de tal visita, Pedro Ispizua se incorporó, una vez acabados los estudios, al Ayuntamiento de Bilbao donde ocupó un puesto de arquitecto municipal desde 1920 a 1937. La propuesta de las Escuelas de Briñas fue un proyecto escolar notablemente moderno para su tiempo. Pero la modernidad incuestionable de la imagen exterior del centro va pareja con un interesante programa funcional que incluía dotaciones prácticamente impensables, aún hoy, en un centro escolar de carácter público. Quizás lo más paradigmático del conjunto lo constituya la piscina proyectada, pero no eran menos importantes otras cuestiones de organización y constructivas: clases para veinticuatro alumnos o alumnas, gran Salón de Actos y comedor, en cuanto a dotación general y la unidad compuesta por la escuela de párvulos y la enseñanza básica en lo programático; o la orientación y amplios ventanales en lo constructivo. Todos estos elementos eran infrecuentes no sólo en aquellos momentos sino aún en períodos mucho más tardíos. El Colegio fue pensado para unos seiscientos alumnos y alumnas. Con el tiempo, sin embargo, diferentes reformas han ido readaptando la funcionalidad de este centro escolar para adecuarlo a las normativas vigentes. En los años setenta, el Colegio Luis Briñas llegó a tener 1.130 alumnas y alumnos, para lo cual algunas de sus interesantísimas dotaciones fueron desvirtuadas y destinadas a otros usos. No obstante lo dicho, y tras una inteligente restauración de los arquitectos Escauriaza y Olabarri, el Colegio Público Luis Briñas sigue desempeñando su función en la actualidad de manera ejemplar.BilbaoIzan2010-08-17Still Imagehttp://www.bilbao.eus/bld/handle/123456789/21349BilbaoBilbaoIzan. Uso restringido. Para ejercer derechos de reproducción, distribución, comunicación pública, transformación y cualquier otro de los derechos de explotación previstos en la Ley de Propiedad Intelectual la persona usuaria deberá contactar con el/la correspondiente titular o la entidad encargada de representar a la persona titular.BilbaoIzan. Erabilera mugatua. Erreproduzitzeko, banatzeko, publikoari komunikatzeko eta eraldatzeko eskubideak eta Jabetza Intelektualari buruzko Legean aurreikusitako beste edozein ustiapen-eskubide baliatzeko, erabiltzaileak dagokion titularrarekin edo titularra ordezkatzeko ardura duen erakundearekin jarri beharko da harremanetan.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |