Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza
Irakasleen begirada sentikorra funtsezkoa da haurraren ongizaterako. Eta irakasleen prestakuntza egokia diseinatzeko, ezinbestekoa da begirada horren eraikuntza-prozesuan gakoak zeintzuk diren aztertzea. Hori horrela, ikerlan honen helburua da Haur Hezkuntzako irakaslearen begirada sentikorra nola e...
Idioma: | eus |
---|---|
Publicación: |
Mondragon Unibertsitatea. Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
2021
|
Materia: | |
Acceso electrónico SOLREBILTEGIA: |
https://hdl.handle.net/20.500.11984/5366 https://doi.org/10.48764/055e-n165 https://katalogoa.mondragon.edu/janium-bin/janium_login_opac.pl?find&ficha_no=164556 |
id |
ebiltegia-20.500.11984-5366 |
---|---|
recordtype |
ebiltegia |
spelling |
ebiltegia-20.500.11984-53662024-04-15T15:47:12Zcom_20.500.11984_460Ikerketa-DoktoregoTesiakcol_20.500.11984_465DoktoregoTesiak-Hezkuntza Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza Salegi-Arruti, Eider Barandiaran Arteaga, Alexander Larrea Hermida, Iñaki Haur hezkuntza Irakaslearen rola Sentikortasuna Irakasleen begirada sentikorra funtsezkoa da haurraren ongizaterako. Eta irakasleen prestakuntza egokia diseinatzeko, ezinbestekoa da begirada horren eraikuntza-prozesuan gakoak zeintzuk diren aztertzea. Hori horrela, ikerlan honen helburua da Haur Hezkuntzako irakaslearen begirada sentikorra nola eraikitzen den eta eraikuntza horretan giltzarri nagusienak zeintzuk diren identifikatzea. Horretarako, 7 irakasleen bizitza-kontakizuna jaso da elkarrizketa biografikoaren bitartez. Analisi biografiko-narratiboaren laguntzaz, irakasle bakoitzak bere begirada propioa daukala ikusi da; batzuk gehiago hurbiltzen dira begirada sentikorrerantz. Norbere buruaren eta gorputzaren kontzientzia izatea, haurrarengana egokitzeko gaitasuna lantzea edota irakaslearen ongizatea, erresilientzia, inplikazioa eta konpromisoa erabakiorrak dira begirada sentikorra garatzerakoan; baita formazioa ere. La mirada sensible del profesorado es fundamental para el bienestar de la niña o el niño. Para diseñar una adecuada formación docente es imprescindible analizar cuáles son las claves del proceso de construcción de esa mirada. En este sentido, el objetivo de este trabajo de investigación es identificar cómo se construye la mirada sensible del maestro/a de Educación Infantil y cuáles son las claves principales de esta construcción. Para ello se ha recogido el relato de vida de 7 profesionales a través de entrevistas biográficas. Mediante el análisis biográfico-narrativo, se ha constatado que cada maestro/a tiene su propia mirada; algunos se acercan más a la mirada sensible. La conciencia personal y corporal, la capacidad de adaptación hacia el niño o la niña y el bienestar del maestro/a, la resiliencia, la implicación y el compromiso son determinantes para el desarrollo de una mirada sensible, así como la formación. Teacher´s sensitive look is fundamental for the children´s well-being. Thus, identifying the key aspects to achieve this sensitive look could be highly meaningful in teacher training. The aim of this work is to identify how teachers' sensitive look is built in Early Childhood Education and what the key elements to achieve this are. With this purpose, 7 teachers' life stories have been studied through biographical interviews and through biographical narrative analyses. It has been shown that each teacher has his/her own look, some teachers are closer to this sensitive look than others. Personal and bodily awareness, the teachers' adaptability to the child and the teachers' well-being, resilience, implication and compromise are key factors to develop a sensitive look. 2021-09-06T14:24:33Z 2021-09-06T14:24:33Z 2021 2021-07-16 https://hdl.handle.net/20.500.11984/5366 https://doi.org/10.48764/055e-n165 https://katalogoa.mondragon.edu/janium-bin/janium_login_opac.pl?find&ficha_no=164556 eus http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 © Eider Salegi Arruti 401 application/pdf Mondragon Unibertsitatea. Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea |
external_data_source |
Ebiltegia |
institution |
Digital |
collection |
Ebiltegia |
language |
eus |
topic |
Haur hezkuntza Irakaslearen rola Sentikortasuna |
spellingShingle |
Haur hezkuntza Irakaslearen rola Sentikortasuna Salegi-Arruti, Eider Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza |
description |
Irakasleen begirada sentikorra funtsezkoa da haurraren ongizaterako. Eta irakasleen prestakuntza egokia diseinatzeko, ezinbestekoa da begirada horren eraikuntza-prozesuan gakoak zeintzuk diren aztertzea. Hori horrela, ikerlan honen helburua da Haur Hezkuntzako irakaslearen begirada sentikorra nola eraikitzen den eta eraikuntza horretan giltzarri nagusienak zeintzuk diren identifikatzea. Horretarako, 7 irakasleen bizitza-kontakizuna jaso da elkarrizketa biografikoaren bitartez. Analisi biografiko-narratiboaren laguntzaz, irakasle bakoitzak bere begirada propioa daukala ikusi da; batzuk gehiago hurbiltzen dira begirada sentikorrerantz. Norbere buruaren eta gorputzaren kontzientzia izatea, haurrarengana egokitzeko gaitasuna lantzea edota irakaslearen ongizatea, erresilientzia, inplikazioa eta konpromisoa erabakiorrak dira begirada sentikorra garatzerakoan; baita formazioa ere. |
author_additional |
Barandiaran Arteaga, Alexander |
author |
Salegi-Arruti, Eider |
title |
Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza |
title_short |
Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza |
title_full |
Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza |
title_fullStr |
Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza |
title_full_unstemmed |
Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza |
title_sort |
irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza |
publisher |
Mondragon Unibertsitatea. Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea |
publishDate |
2021 |
url |
https://hdl.handle.net/20.500.11984/5366 https://doi.org/10.48764/055e-n165 https://katalogoa.mondragon.edu/janium-bin/janium_login_opac.pl?find&ficha_no=164556 |
_version_ |
1796464731821703168 |