Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza

Irakasleen begirada sentikorra funtsezkoa da haurraren ongizaterako. Eta irakasleen prestakuntza egokia diseinatzeko, ezinbestekoa da begirada horren eraikuntza-prozesuan gakoak zeintzuk diren aztertzea. Hori horrela, ikerlan honen helburua da Haur Hezkuntzako irakaslearen begirada sentikorra nola e...

Descripción completa

Idioma: eus
Publicación: Mondragon Unibertsitatea. Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea 2021
Materia:
Acceso electrónico SOLREBILTEGIA: https://hdl.handle.net/20.500.11984/5366
https://doi.org/10.48764/055e-n165
https://katalogoa.mondragon.edu/janium-bin/janium_login_opac.pl?find&ficha_no=164556
Ampliar información
id ebiltegia-20.500.11984-5366
recordtype ebiltegia
spelling ebiltegia-20.500.11984-53662024-04-15T15:47:12Zcom_20.500.11984_460Ikerketa-DoktoregoTesiakcol_20.500.11984_465DoktoregoTesiak-Hezkuntza Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza Salegi-Arruti, Eider Barandiaran Arteaga, Alexander Larrea Hermida, Iñaki Haur hezkuntza Irakaslearen rola Sentikortasuna Irakasleen begirada sentikorra funtsezkoa da haurraren ongizaterako. Eta irakasleen prestakuntza egokia diseinatzeko, ezinbestekoa da begirada horren eraikuntza-prozesuan gakoak zeintzuk diren aztertzea. Hori horrela, ikerlan honen helburua da Haur Hezkuntzako irakaslearen begirada sentikorra nola eraikitzen den eta eraikuntza horretan giltzarri nagusienak zeintzuk diren identifikatzea. Horretarako, 7 irakasleen bizitza-kontakizuna jaso da elkarrizketa biografikoaren bitartez. Analisi biografiko-narratiboaren laguntzaz, irakasle bakoitzak bere begirada propioa daukala ikusi da; batzuk gehiago hurbiltzen dira begirada sentikorrerantz. Norbere buruaren eta gorputzaren kontzientzia izatea, haurrarengana egokitzeko gaitasuna lantzea edota irakaslearen ongizatea, erresilientzia, inplikazioa eta konpromisoa erabakiorrak dira begirada sentikorra garatzerakoan; baita formazioa ere. La mirada sensible del profesorado es fundamental para el bienestar de la niña o el niño. Para diseñar una adecuada formación docente es imprescindible analizar cuáles son las claves del proceso de construcción de esa mirada. En este sentido, el objetivo de este trabajo de investigación es identificar cómo se construye la mirada sensible del maestro/a de Educación Infantil y cuáles son las claves principales de esta construcción. Para ello se ha recogido el relato de vida de 7 profesionales a través de entrevistas biográficas. Mediante el análisis biográfico-narrativo, se ha constatado que cada maestro/a tiene su propia mirada; algunos se acercan más a la mirada sensible. La conciencia personal y corporal, la capacidad de adaptación hacia el niño o la niña y el bienestar del maestro/a, la resiliencia, la implicación y el compromiso son determinantes para el desarrollo de una mirada sensible, así como la formación. Teacher´s sensitive look is fundamental for the children´s well-being. Thus, identifying the key aspects to achieve this sensitive look could be highly meaningful in teacher training. The aim of this work is to identify how teachers' sensitive look is built in Early Childhood Education and what the key elements to achieve this are. With this purpose, 7 teachers' life stories have been studied through biographical interviews and through biographical narrative analyses. It has been shown that each teacher has his/her own look, some teachers are closer to this sensitive look than others. Personal and bodily awareness, the teachers' adaptability to the child and the teachers' well-being, resilience, implication and compromise are key factors to develop a sensitive look. 2021-09-06T14:24:33Z 2021-09-06T14:24:33Z 2021 2021-07-16 https://hdl.handle.net/20.500.11984/5366 https://doi.org/10.48764/055e-n165 https://katalogoa.mondragon.edu/janium-bin/janium_login_opac.pl?find&ficha_no=164556 eus http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 © Eider Salegi Arruti 401 application/pdf Mondragon Unibertsitatea. Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
external_data_source Ebiltegia
institution Digital
collection Ebiltegia
language eus
topic Haur hezkuntza
Irakaslearen rola
Sentikortasuna
spellingShingle Haur hezkuntza
Irakaslearen rola
Sentikortasuna
Salegi-Arruti, Eider
Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza
description Irakasleen begirada sentikorra funtsezkoa da haurraren ongizaterako. Eta irakasleen prestakuntza egokia diseinatzeko, ezinbestekoa da begirada horren eraikuntza-prozesuan gakoak zeintzuk diren aztertzea. Hori horrela, ikerlan honen helburua da Haur Hezkuntzako irakaslearen begirada sentikorra nola eraikitzen den eta eraikuntza horretan giltzarri nagusienak zeintzuk diren identifikatzea. Horretarako, 7 irakasleen bizitza-kontakizuna jaso da elkarrizketa biografikoaren bitartez. Analisi biografiko-narratiboaren laguntzaz, irakasle bakoitzak bere begirada propioa daukala ikusi da; batzuk gehiago hurbiltzen dira begirada sentikorrerantz. Norbere buruaren eta gorputzaren kontzientzia izatea, haurrarengana egokitzeko gaitasuna lantzea edota irakaslearen ongizatea, erresilientzia, inplikazioa eta konpromisoa erabakiorrak dira begirada sentikorra garatzerakoan; baita formazioa ere.
author_additional Barandiaran Arteaga, Alexander
author Salegi-Arruti, Eider
title Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza
title_short Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza
title_full Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza
title_fullStr Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza
title_full_unstemmed Irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza
title_sort irakaslearen begirada sentikorraren eraikuntza
publisher Mondragon Unibertsitatea. Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
publishDate 2021
url https://hdl.handle.net/20.500.11984/5366
https://doi.org/10.48764/055e-n165
https://katalogoa.mondragon.edu/janium-bin/janium_login_opac.pl?find&ficha_no=164556
_version_ 1796464731821703168